Vi-väntar-på-våren-vasen



Jag roar mig med att se hur länge jag kan hålla ett omväxlande liv i en och samma vas. Denna är inne på sin fjärde vecka då jag började med att fylla den med hägg och mirabell-kvistar.
Mirabellen var först ut och efter en vecka avlöstes dess blomning perfekt av häggen. Häggens ljuvligt doftande blomklasar har nu börjat tappa sina kronblad och igår fyllde jag på med en bunke krispiga tulpaner. Nu ska jag ut och knipsa forsythia-kvistar som förhoppningsvis tar vid efter tulpanerna.

(Förra veckan klippte jag småsniglar i +10 grader och denna vecka klipper jag kvistar i -10 grader.
Omväxling förnöjer!)


Kommentarer

  1. Hej Lotta!
    Härligt att få in våren, skall nog se om inte jag hittar något också, som kan börja spira inne.
    Ha det fint /Marika

    SvaraRadera
  2. Nu började jag fundera på vad jag kan klippa och ta in... Tack för påminnelsen :)

    Ha det gott! Carina

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Det är klart jag blir glad för en kommentar men känn inget tvång.

Populära inlägg i den här bloggen

Fembladig akebia (eller chokladvin?)

Plötsligt i paradiset

Bågarna bågnar