Då har startskottet gått!

Spaden fick komma ut ur förrådet idag och i ganska så kylig vind så har 'grästurfen' eller snarare moss- och tusenskönemattan blivit vänd upp-och-ner. Projekt pallkrageodling är igång. Nu ska dessa klumpar få ligga till sig ett tag och släppa ifrån sig lite jord. Sen tar jag bort dem och för att kunna lägga ut hönsnät mot sorken och någon form av geotextil/markduk som rotspärr för rönnens rötter. Jag har inte tidigare odlat invid någon rönn och vet inte hur pass invasiva dess rötter är. Eftersom det var ovanligt få rötter i jordytan så prövar jag med en vanlig grov fiberduk som man använder vid stenläggning så får jag utvärdera nästa år.



Naturligtvis fick jag släpa upp svärmorsbänken för att kunna sitta med kaffekoppen en liten stund och beundra jobbet. När jag sitter där i kylan så börjar jag fundera på infravärmaren som ligger oanvänd någonstans i förrådet. Skulle man kunna utnyttja den till att värma en frusen odlare och samtidigt driva på de kommande plantorna? Hmm, tål att tänka på...



Kommentarer

  1. Längtar efter att få sätta spaden i jorden, men det dröjer ett tag till.
    Ha det fint /Marika

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Det är klart jag blir glad för en kommentar men känn inget tvång.

Populära inlägg i den här bloggen

Fembladig akebia (eller chokladvin?)

Bågarna bågnar

Plötsligt i paradiset