En optimistisk liten mask!

Till slut har ett tunt snötäcke lagt sig över min skånska trädgård. Genast är jag ute och skannar marken eftersom rådjuren återigen har överlistat mig och mina nät och funnit en väg in till de stackars buskarna. Men deras in- och utgång har jag ännu inte lyckats hitta och trampar därför runt i trädgården för att finna spår. Det är med stor förvåning jag upptäcker något som slingrar runt i snön! En liten optimistisk daggmask med vårkänslor?


Hur i hela fridens dar har en daggmask hamnat där? Det måste väl ändå vara någon fågel som lyckats dra upp och sen råkat tappa den, för inte kryper de väl upp under vintern för att kolla läget?
Jag krafsade upp lite löv under en buske och lade ner den där. Hoppas den överlever och kommer igen till våren. 

Kommentarer

  1. Säkert någon fågel som fått upp den och tappat den. En sann djurvän är du Lotta, precis så hade jag också gjort. Kram Merja

    SvaraRadera
  2. Bra gjort. Jag hittade en som var på väg över vägen,den la jag ut i åkern.

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Det är klart jag blir glad för en kommentar men känn inget tvång.

Populära inlägg i den här bloggen

Fembladig akebia (eller chokladvin?)

Bågarna bågnar

Plötsligt i paradiset