Blommande fredag - Det bästa med november!

Den här månadens bästa dag inträffade i veckan då jag slutade jobbet lite tidigare, medan det fortfarande var ljust ute. Gick en sväng i trädgården och njöt av de sista höstfärgerna samtidigt som jag trampade ner sork- och mullvadshögar. Andades in den friska luften och lyssnade till flyttfåglarnas skränande uppe i skyn och småfåglarnas pipande i buskarna när de slogs om talgbollarna jag hängt ut. Njöt tills det började skymma lite och satte sen de leriga kängorna på trappen - med misstanken om att det kanske var sista gången för denna säsong. Väl inne satte jag på en värmande kopp kaffe, slog mig ner med gamla och nya favoritböcker och skrev ner idéer till nästa säsong.






Överst på listan står 'göra i ordning gångar' så jag slipper de höga lerklackarna.

Vad mer som är bäst i november hittar ni hos Hélena  Bland rosor och bladlöss.

Kommentarer

  1. Vilken härlig stund!
    Ja, och underbara bilder, det som först kan se ut som höstgrått och trist är ju väldigt vackert och rikt på såväl former som färger.
    Det där med lerklackar... känns igen =o))
    Allt gott!
    /Katarina

    SvaraRadera
  2. Låter som en riktigt härlig stund i lugna, fina november.
    Trädgårdsgångar är nog inte helt fel...;-))!
    /Anja

    SvaraRadera
  3. Så skönt det är med oplanerade stunder i trädgården som din! Härlig tolkning av temat.
    Ha det gott!//Ulrika

    SvaraRadera
  4. Så härliga novemberbilder! Lite mer färg hos dig än här. Blåser det inte är det faktiskt rätt gott att ta koppen och en dyna med sig ut, så kan man sitta och dundera lite över vårens projekt.
    Fin söndag
    Anette

    SvaraRadera
  5. Snygga bilder på en vilande trädgård. Visst är det mysigt att planera nästa säsong. Och viktigt att skriva ner för åtminstone jag har lätt att glömma bort :)

    //Veronica

    SvaraRadera
  6. Perfekt prioriterat en novemberdag! Vara ute och sedan ha det skönt inomhus med bra trädgårdsböcker. :) Önskar dig en fin vecka!
    Kristina

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Det är klart jag blir glad för en kommentar men känn inget tvång.

Populära inlägg i den här bloggen

Fembladig akebia (eller chokladvin?)

Plötsligt i paradiset

Bågarna bågnar