Snigeljobb

Igår, första hela soldagen på länge och grannarna gick man ur huse för att starta sina gräsklippare.
Ha ha, jag slog knockout på dem allihop då jag drog igång min flismaskin. Dagen innan hade jag nämligen, mellan skurarna, beskurit nästan alla träd i trädgården - rejält tyckte jag själv.


Men den sorliga sanningen är att hade inte rishögen legat mitt på gräsmattan så hade ingen sett någon skillnad, knappt ens jag själv. Jo förresten, nu ser jag grannens hus, vilket inte riktigt var min mening.


Den eminenta men högljudda flismaskinen har i alla fall gått varm och resultatet ligger snart lite överallt på gångarna och i lövsalen. Tanken är att de vedervärdiga sniglarna ska få problem då de små flisorna fastnar i slemmet och de får tufft att dra sig fram efter ett tag, och som ett skott kommer jag med saxen! Det är tanken - kanske tycker de om att bli 'kliade på magen' och beslutar sig för att lägga alla sina ägg här. Huga, men man måste ju testa.


Sune undrar, som vanligt, vad i hela fridens dar jag håller på med för vansinnigheter, och i morgon får jag väl arbeta med sorkarna eftersom den lata katten inte sköter sitt jobb! Han tar semester hela tiden!

Kommentarer

  1. Jo, de hemska sniglarna. Alla idéer är bra idéer tills de är bevisade motsatsen.
    Ha det bäst!
    Kram Hélena

    SvaraRadera
  2. Jag hoppas du lyckas, med både sniglar och sorkar, det är inte kul med objudna gäster.
    Ha det gott /Marika

    SvaraRadera
  3. Fy vilka hemska djur de är, sniglarna. Hoppas din plan fungerar.
    Vår katt är nästan lite FÖR bra på sork och möss. Flera gånger om dagen kan han komma och visa upp sina "fynd". Han släpar inte in dem i huset i alla fall:)
    Må gott
    /Katarina

    SvaraRadera
  4. Hoppas ditt flisprojekt hindrar sniglarna något! Visst är det skönt med bättre väder!:-)
    kram Sophia

    SvaraRadera
  5. Jag kan berätta att hos oss har det inte blivit några ägg lagda i gångarna med flis. Man trampar väl omkring för mycket där och stör dem. Däremot har det kommit in ett svampmycel som verkar stortrivas, det poppar opp små grå bläcksvampsliknande hattar hela tiden. De trivs kanske särskilt denna fuktiga sommar?

    SvaraRadera
  6. Jag tycker vi också sågar och klipper i träd och buskar, vänder man ryggen till en liten stund kan man knappt komma fram! Ja, ok det var lite överdrivet... Jag tycker Sune gör helt rätt i att ta semester!
    Ska bli roligt att träffas på onsdag!
    Kram
    Katarina

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Det är klart jag blir glad för en kommentar men känn inget tvång.

Populära inlägg i den här bloggen

Fembladig akebia (eller chokladvin?)

Bågarna bågnar

Plötsligt i paradiset