February blues

Februaris höjdpunkt  -  kruktulpanens liv och död!


Det är hög tid att jag kliver ur februariledan och hittar på något vettigare än att stirra på en döende tulpan.
Alltså masar jag mig iväg till blomsteraffären för att hitta något att pigga upp mig med.


Kommer hem med - en Saint Paulia!!!  Visserligen med liten fin vågig, vit kant men ändå - en Saint Paulia!!!

Ber sonen visa mig lite bildredigerings-trix - helst remejka mig till Modesty Blaise.


'' Om du använder 'smudge stick' och 'diffuse glow' så syns inte rynkorna, morsan. ''

Tack och godnatt!


(och låt mig vakna upp till en mild och mysig mars månad)

Kommentarer

  1. Javisst längtar vi efter lite annat vårligt nu efter den tröga och kalla vintern, men än lär den dröja.
    Fin färg på din tulpaner trots allt.
    Kram /Bea

    SvaraRadera
  2. WOW vad intensiva blå tulpaner...läckert!!!

    Jag har kommentarsgranskning på inlägg som är äldre än 2 dagar, annars glömmer jag titta efter om någon kommenterat gamla inlägg :))

    Men nu är dina två på plats ;))

    Ha en skön kväll!!

    SvaraRadera
  3. Men Saint Paulia är ganska fina ändå...... Jag gillar dom! Men du Lotta.... Vilken fin bild på dig!!! Vad kul att få se hur du ser ut, ja nu även om sonen hjälpt till och redigera lite.... ;-)))

    Ha det fint.... och DET är snart mars.... men jag tror inte jag slaggar tills dess ändå ;-)))))

    Kram
    Charlotte

    SvaraRadera
  4. Läckra tulpanbilder, och Saint Paulian är ju riktigt söt! Är också trött på vintern, vill ha varmt och skönt! Gillar inte att frysa:)
    Har just nu en liten utlottning på min matblogg, titta gärna in:)
    Ha en fin fortsättning på helgen!
    Kram Margot

    SvaraRadera
  5. Jag går och sneglar på en dubbelblommande begonia på ICA varje gång jag handlar mat men har inte gjort slag i saken ännu.....känns som lite tantvarning där ;))))
    Fast å andra sidan är jag så trygg i min ålder att jag borde kunna bjuda på det....
    Kul att se dig på bild ;))
    Ha det bra

    SvaraRadera
  6. Fin berättelse om tulpanen. Man får leva av längtan till våren nu...
    Redigeringstipset kommer att bli användbart här...lysande...

    Ha en bra helg
    Christina

    SvaraRadera
  7. Hej där! Kul att få se hur du ser ut! :)
    Hihi! Tycker du är mer än väl värd en award. Du har en fantastisk blogg och som sagt - jag njuter verkligen av ditt levande språk. Jättekul!
    Men vilka blåa tulpaner. Vackra till det bittra slutet... :)
    Kramar!

    SvaraRadera
  8. Hejsan!
    Gillar faktiskt 'döende' Tulpaner... det är väl den enda blomma som kan dö vackert :=)
    Tur att vi har barn som kan hjälpa och lära oss lite mer om datans möjligheter.
    Kul att ha hittat hit.
    Härliga bilder!
    Trevlig helg!

    SvaraRadera
  9. Så gullig met lite vågig vit kant.
    När jag var tonåring hade jag en pojkvän som kallade St. Paulan "en sådan där luden djävel". Det tänker jag på varje gång jag ser den blomman.
    Om några år så kan jag nog använda mig av mina pojkar för att redigera mina bilder så de blir lika stiliga som din bild. Den blev ju helcool. Smudge stick och diffuse glow måste jag lägga på minnet.
    Jo, nästa gång jag åker till Russels så ska jag fråga vad det var jag köpte åt våran björk. Ack, minnet är inte vad det borde vara.
    Tulpanbilderna är vackra.

    Kramar från Annelie

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Det är klart jag blir glad för en kommentar men känn inget tvång.

Populära inlägg i den här bloggen

Fembladig akebia (eller chokladvin?)

Plötsligt i paradiset

Bågarna bågnar