En vinnare - jag!!!

Jag vinner aldrig! Den frasen har man väl hört till leda, men jag kan faktiskt inte minnas när jag vann något senast. K. påstår naturligtvis att det är på grund av honom, ni vet 'otur i spel, tur i kärlek'. Kanske måste vi jobba på vår relation nu då jag faktiskt är en vinnare  - dessutom till en fantastisk vinst i julkalendern hos Blomsterverkstad.

Idag var det inplanerat en tur till Helsingborg och senare var det dags för vinsten: en kurs på Hedentorps plantskola med dekoration på agendan. Jag skulle äntligen få lära mig göra vackra arrangemang med blommor, kransar, bollar .... åh, så roligt det låter!  Kan man tänka sig en mysigare kväll?

Vad har jag gjort i stället? Skottat snö!!! I mängder!!! För att överhuvud taget komma utanför vårt stugområde och nå asfalterade, plogade vägar. Det har sina nackdelar att bo ensam längst bort på en liten grusväg, och när jag muttrande plogar mig fram önskar jag verkligen att jag bodde någon annanstans.

När jag ändå hade ångan uppe beslöt jag mig för att skotta en liten gång runt huset och minsann, hittade jag inte mina älskade trädgårdsskor, kvarglömda precis som förra året. Fast denna gång isfyllda.
Våren känns väldigt långt borta. 

        
            
När jag äntligen kan slänga snöskyffeln och gå in ligger det ett mail och väntar från Liv på Hedentorps plantskola:  en vinst väntar mig till våren när solen och värmen kommer tillbaka.
Jag blir alldeles varm om hjärtat och nu längtar jag ännu mer till våren.




Kommentarer

  1. Grattis så roligt!!
    Skotta, skotta det gör jag med, vägen, stigar mellan husen och postlådan, den begravs varje gång det snöra i en en meter hög driva, så vi får inte post så ofta för tillfället.. ha en skön helg!

    SvaraRadera
  2. Åh.... vad snällt att du kunde flytta din kurs eller vad nu din vårvinst nu blir.... Förstår att du extra mycket längtar till våren nu...Attans vad snön ställer till det ibland...... Skotta är inte den roligaste sysselsättning man kan företa sig..... Fniss.... men det var ju fint att du hittade dina tofflor.... så dom hinner tina upp innan våren ;-)

    I går var det ganska lugnt hos oss gällande snöfallet, det kanske snöade 10 cm. Men IDAG........ Det snöar och blåser så det knakar i hela huset..... Usch..... vi har en jättegårdsplan att skotta...... Har också hört på nyheterna att Västernorrland kommer att få det värst...... och ev. precis där jag bor..... Så var det ju när snön kom också så där abrupt i november.... Värst hos oss...... Näe, nu tänker jag be om den utjämnande faktorn och förutsätta att våren därför tänker anlända tidigare hit till min lilla region.....

    Ha en toppenhelg!
    Kram Charlotte

    SvaraRadera
  3. Grattis! Kanske är bättre att ha tur i kärlek??? Tänk om det har vänt och nu har du tur i både och. Det kan säkert hända.
    Tyck inte att jag är knäpp nu, men jag skulle hemskt gjärna ha lite snö att skotta.
    Sablans vilken ljuv hyacint du har. Jag har letat som en tok efter vita, hittar bara rosa (det är välan ingen julfärg heller). Ser inte ut som om de blir några hyacinter fastän näsan håller på att längta sig knasig efter att dra in dess härliga jul doft.

    Nåväl...
    oooh, ooh, just det, också så gillar jag din amaryllisgrupp och den coola tomten.

    KKKKRamar!

    SvaraRadera
  4. Tur i kärlek är viktigast...ev lotterivinster är bonus ;)
    Vad bra att du fick komma till våren i stället....det är ju inte läge för "nöjeskörning" just nu....
    Ha en bra helg ;)

    SvaraRadera
  5. Vilken tur i lotteriet, men himla, nedrans otur med vädret!! Så bra att vinsten kunde flyttas, härligt att ha det att se fram emot! Jag är numera ciselerande! Jag hittade ett verktyg på... Duka, jaha det var visst inte mer komplicerat än så... Ha det bra!
    Kram
    Katarina

    SvaraRadera
  6. Grattis!!!! :) Va kul! Jag vinner heller aldrig någonting och så idag när jag kikade in hos Charlotte så hade jag också vunnit ett paket! :)
    Jag brukar också säga att jag har tur i kärlek istället... Och nu kanske jag har liiite lite tur i spel också.. :)
    Kramar till dig!

    SvaraRadera
  7. Grattis!! Superkul ju - och vad bra att den gick att flytta! Det där med snöskottning att en blandning av uppfriskande kroppsarbete och ett riktigt gissel! Förra året var det inte kul att som höggravid skotta fram bilen i tid och otid...

    Kram!
    Stina

    SvaraRadera
  8. Grattis! Jag vinner heller aldrig något..men så i början av månaden vann jag två ggr :))

    Ha en fin fjärde advent
    Kram Lily

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Det är klart jag blir glad för en kommentar men känn inget tvång.

Populära inlägg i den här bloggen

Fembladig akebia (eller chokladvin?)

Plötsligt i paradiset

Bågarna bågnar