Regn eller romantik...jag är redo!

Äntligen kommer mina nätfigurer till sin rätt!
De snörpte jag ihop i våras av lite hönsnät som suttit runt trädstammar och mossa upprafsad från gräsmattan, och de tål inte att ses på nära håll. Tanken var väl att jag skulle fylla upp dem riktigt och klä dem ordentligt med mossa men så blev det aldrig och sen växte ormbunkarna över och dolde dem.
Men nu...visst sitter de fint och talar lågmält med varandra i höstsolens bleka ljus?





Romantiskt, tycker jag och ser genast hur K. och jag sitter och samtalar i vinter på vår altan under tak.
Den måste ju fixas till för detta.

   
  

                                        
                       
                       

Här ska vi alltså sitta med fårskinnen, plädarna och koppen med varmt och se den vackra vita snön dala ner...
...eller nej, just det, vi är ju i Skåne!

Här ska vi sitta med presenningen över oss som skydd mot det horisontala regnet och se hur stormen sveper förbi små träd och fåglar.


Låt vintern komma, romantisk eller ej, jag är redo!

Kommentarer

  1. Tyvärr är det ju Skåne, så det är nog presenningsalternativet som gäller! Men vissa dagar, som i dag, kan ni nog sitta utan, verkar helmysigt på din altan! Och dina nätfigurer är jättefina, vilken bra idé!
    Kram,
    Katarina

    SvaraRadera
  2. Fint på altanen, hoppas det kommer några stilla snöiga dagar. Just nu är det svårt att tänka sig, gegga, gegga, gegga och regn..men det kan ju komma! kram

    SvaraRadera
  3. Alltid snygga bilder. Blir sugen på vinteraltan!

    SvaraRadera
  4. Som små sagoväsen i din sagoskog. Den jag avvundas dig så....
    Jag tycker, att det där med regn låter förtröstansfullt. Som att vintern kanske inte blir så hård som vissa varnar för. Lite vinter får det förstås gärna bli..
    Kramar
    Eva

    SvaraRadera
  5. vad söta och så mysigt det ser ut där de 2 små varelserna du gjort sitter och små pratar. lysser av mystik i din bild :) häftigt /Suss

    SvaraRadera
  6. Vad fint du har pyntat! Härliga kort:-)

    SvaraRadera
  7. Glöm inte förra vintern! Då var det väl inte presenning som gällde hos er? ...Vet inte om det är bättre än regnet...För visst var det en seg vinter...med snö, som föll hela tiden...?!
    Vi får se tiden an...Du har i alla fall förberett!
    Lena

    SvaraRadera
  8. Så vackert du har gjort! Jättefina bilder! :) Det skulle passa bra med singlande snö.. håller tummarna för att ni får lite vitt iaf.
    Bilden på dina mossfigurer är helt underbar!
    Kram kram

    SvaraRadera
  9. Haha, ja ma kan inte få allt! De där mossfigurerna var ju helt underbara!!! Så otroligt vacker bild - rena John Bauer ju!!!

    Kram,
    Stina

    SvaraRadera
  10. Men sååååå fina mossfigurer du har.... Vilken underbar bild på dom... jag blir alldeles kär i vyn.... Måste vara fint att titta ut på den från verandan i vinter under presenningen ;-) Med några filtar så... motar ni nog undan rusk och regn :-)

    Blir sugen på själva idén 'mossfigurer'... Hrrrmmm...... nu satt du grillrer i huvudet på mig Lotta :-)

    Ha en fin vecka!
    Kram Charlotte

    SvaraRadera
  11. Vilka söta figurer...passar perfekt där de sitter ;)

    SvaraRadera
  12. Skrattar gott till din text. Underbart skrivet.
    Dina mossfigurer blev ju riktigt bra, fångade min nyfikenhet på en gång.
    Vem vet, kanske Skåne får snö i år och ni kan sitta där som du först tänkte, eller så kan ni ju göra så i era drömmar, för drömma måste man ju göra. Där är allt bra och perfekt.
    Jättefint med ljungen och dekorationerna på altanen. Ditt lilla kronljus är supergulligt.

    Kram

    SvaraRadera
  13. Vackert som ur en saga!
    Kram /Bea

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Det är klart jag blir glad för en kommentar men känn inget tvång.

Populära inlägg i den här bloggen

Fembladig akebia (eller chokladvin?)

Plötsligt i paradiset

Bågarna bågnar