Ängar att drömma om...

Vår midsommarvärd har en äng som får en i rätt stämning direkt. Det var inga problem att hitta blommorna till både kransen och kudden här.


Trädgården innehåller en otrolig mängd rosor. Bland annat en Rosa moyesii som är helt fantastisk. Hundra fåglar fladdrar i den på vintern och 100 humlor och bin på sommaren - utom denna sommar. Vi hittade en ensam stackare. Vad är det för underlig sommar vi har?


Nöjda och glada efter dans, havsbad, god mat och sällskapslekar på gräsmattan kommer vi hem och tar en runda i den ljusa natten.

En annan sorts äng - fuktängen utanför vår trädgård - ger en helt annan stämning. Som en midsommarnattsdröm.


Kommentarer

  1. Så vacker äng.... precis så som man vill att den ska se ut.... och dimman som svävar lite trolsk..... drömmar i midsommarnatten med blommor under kudden........ vad handla dom om månne??

    Ha det jättebra!
    Kram Charlotte

    SvaraRadera
  2. Roligt att du tittade in hos mig! Och här hittade jag din underbara blogg. Vilken vacker äng! Önskar att jag hade ytor stora nog för en äng. Visserligen har jag ett ogräshörn i min täppa, hmmm kan det bli något sådant???
    Ha det gott!
    Christina

    SvaraRadera
  3. Oj, Lotta vilka vackra Midsommarbilder.
    Sådan där vacker äng skulle jag döda för att ha. (Säger man så på svenska som man gör på engelska? I would kill for one of those)
    Så konstigt att inte fler bin surrar. Jag vet att det honungsbina här i USA håller på att minska i antal, men så dramatiskt minskande kan det väl inte vara? Vacker är rosen i alla fall. Gillar den röda färgen.

    Gillar det nedersta fotot. Det ser verkligen lite trolsk som Charlotte säger.

    Ha det så bra, Lotta!

    Annelie

    SvaraRadera
  4. Ojsan Lotta, och hej igen. Ser att min svenska blev lite tokig ovan. Skulle läst igenom innan jag skickade.

    SvaraRadera
  5. Midsommarnattsdrömbilden är fullt njutbar, mmmm!
    Rosen duger väl den också, bara skojade, den är jättefin i all sin enkelhet.

    /Anette

    SvaraRadera
  6. Hej Lotta,
    du är välkommen till svenska trädgårdsbloggar.se när jag ser att du länkar med bilder lägger jag till di.

    Välkommen
    Anna

    SvaraRadera
  7. Gillar bilderna på din ros och på fuktängen. Trolska och lite mystiska.
    Ha det gott
    Birgitta

    SvaraRadera
  8. Ser att du lagt till loggan.
    JAg lägger till dig på svenska trädgårdsbloggar.
    Välkommen

    Anna

    SvaraRadera
  9. Vilka ängar! Älskar dimma och mystik....
    / Pella

    SvaraRadera
  10. Hej...hittade hit idag ;)
    Förtrollande äng...

    SvaraRadera
  11. Hej igen! Skrattade lite åt din komentar om luftgevär. Kan riktigt se det framför mig.
    Blev riktigt nyfiken på min engelska brytning. Är inte riktigt medveten om vad jag skrev, heter det inte hongungsbi (honey bee)? Vet att jag kan ha lite problem med särskrivning, prepositioner, och stavning när jag skriver. Kan inte använda mig av svenska spell check heller. Eller var det att jag skrev, suddade, skrev och suddade och inte läste igenom innan jag skickade kommentaren kanske, för jag vet att det blev lite uppåt väggarna. :)
    Läser förresten en bok just nu som heter just - Honey Bee, och den är ganska interessant. Kul att läsa om deras hierarki, hur de befruktar och hur frukt och grönsaker blir missformade om de inte blir korrekt befruktade etc.

    Tjingeling!

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Det är klart jag blir glad för en kommentar men känn inget tvång.

Populära inlägg i den här bloggen

Fembladig akebia (eller chokladvin?)

Plötsligt i paradiset

Bågarna bågnar